Vocab Mastery

بهترین کتاب واژگان آیلتس ، تافل و دولینگو – ووکب مستری – Vocab Mastery

Vocab Mastery - ووکب مستری

قبل از هر چیز سپاس از شما که این کتاب را برای مطالعه انتخاب کردید و ما عمیقا امیدواریم بتوانیم در مسیری که در یادگیری زبان انگلیسی پیش رو دارید به شما کمکی ارزنده کنیم و امیدواریم این کتاب بتواند راه را برای شما که سرمایه ای بزرگ را برای خود می سازید، هموار تر کند.

قبل از اینکه این کتاب را به صورت همگانی منتشر کنیم، ویراست اولیه را برای مدت شش ماه در اختیار زبان آموزان آکادمی قرار دادیم و کتابی که اکنون مشاهده می کنید حاصل بازخورد ها و توصیه های زبان آموزان ارجمند ما و همچنین نتیجه بررسی فرایند یادگیری این عزیزان است.

در نتیجه به کار گرفتن این بازخورد ها و همچنین ایده اولیه کتاب، که تدوین موثر ترین مجموعه آموزش لغت برای بخش های خوانش و شنیداری آزمون های آیلتس و تافل بود، می توان گفت کهVocab Mastery  ویژگی های بسیار متفاوتی با کتاب هایی که در اختیار زبان آموزان قرار گرفته اند، دارد. این ویژگی ها را اینجا برای شما شرح می دهیم و در ادامه توصیه های ما را برای مطالعه کتاب خواهید یافت.

ویژگی های این کتاب

فرایند انتخاب لغات برای این کتاب بسیار مهم بوده است. این کتاب در سه مجموعه برای زبان آموزان سطوح  B1 و B2  و C1  طراحی شده است، ما از میان انواع لیست های واژگان، که واژگان را به ترتیب میزان استفاده در زبان انگلیسی و یا آزمون های آیلتس و تافل مرتب کرده اند، کلمات این کتاب را انتخاب کردیم و با بررسی آزمون های آیلتس و کتاب های کمبریج و همچنین آزمون های تافل و TPO  ها لیست واژگان را تکمیل کرده ایم. تمام تلاش ما این بوده که واژگانی که در آزمون موثر نیستند حذف شوند و از طرف دیگر کلمات موثر در آزمون های آیلتس و تافل به طور کامل در کتاب پوشش داده شوند. در حقیقت ما می خواستیم شما در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی دیگر این است که کلمات این کتاب به ترتیب رتبه کاربرد آنان در زبان انگلیسی مرتب شده اند. ما از لیست سایت Wikitionary  استفاده کردیم و شما در پایان کتاب می توانید لیست تمامی کلمات همراه با رنک آنان را در زبان انگلیسی ببینید. این مسئله به این خاطر بوده است که تا حد امکان شما مجبور نباشید کلماتی که در معانی و مثال ها هستند را هم چک کنید و پر کاربرد ترین کلمات را زودتر از همه بخوانید. اولین کلمه کتاب Project  است که رنک ۱۲۲ را در زبان انگلیسی دارد و به بیان دیگر۱۲۲ امین کلمه پر کابرد زبان انگلیسی است و به ترتیب رنک کلمات افزایش می یابد. اما این کتاب تنها بر مبنای رنک نیست چرا که تمامی کلمات در درجه اول به توجه به تاثیر آنان در آزمون های آیلتس و تافل انتخاب شده اند و از این رو است که کلمات بسیاری هستند که در انگلیسی پر کابرد هستند اما در این کتاب یافت نمی شوند چرا که در آزمون های مدنظر ما تاثیری ندارند.

ویژگی سوم این است که کلمات این کتاب بر مبنای دشواری فراگیری نیز انتخاب شده اند و شما در جلد اول کلماتی را خواهید یافت که فراگیری آنان آسان تر است و در جلد دوم با کلمات سخت تری مواجه می شوید. جلد سوم هم به کلمات تخصصی مربوط می شود که مناسب متن های آخر آیلتس و یا لیسنیگ آخر آن و یا از طرف دیگر تمام بخش خوانش و شنیداری آزمون تافل هستند. ( متن های آزمون تافل به ترتیب دشواری مرتب نشده اند).

ویژگی چهارم این است که این کتاب متداول ترین شکل کلمات را به شما ارائه می دهد. به طور مثال کلمه Publish  که یک فعل است کم کابرد تر از کلمه Published  که یک صفت و البته شکل گذشته فعل است می باشد و ما دومی را به شما آموزش داده ایم چرا که هدف ما این بوده این کتاب موثرترین کتاب یادگیری لغت برای آزمون های آیلتس و تافل باشد. خیلی مواقع زبان آموزان نمی توانند تمامی اشکال یک کلمه را در اول راه یاد بگیرند برای همین ما متداول ترین شکل کلمه و نه حالت پایه آن را برای شما آورده ایم.

ویژگی پنجم تلفظ فارسی کلمات است. این امر اندکی غیر حرفه ای بنظر می رسد اما زمانی که ما متوجه شدیم یکی از زبان آموزان ارجمند ما که کلمات را خوانده تلفظ همه ی آنان را اشتباه حفظ کرده به این نتیجه رسیدیم که از پیروی از رسم های غیر ضروری اجتناب کنیم و در کنار ارائه تلفظ صحیح بر پایه IPA  ، تلفظ فارسی کلمات را هم ارائه دهیم. امیدواریم این مسئله برای اساتید محترم قابل درک باشد و البته توصیه ما این است که شما زبان آموزان گرامی به تلفظ IPA  توجه کنید و درسنامه ای که برای این موضوع ما در اول کتاب آورده ایم را کامل مطالعه کنید تا بتوانید به راحتی و به شکل اصولی از این کتاب و از انواع فرهنگ های لغت بهره ببرید.

ویژگی ششم ساده بودن مثال ها و تعاریف است. ما سعی کردیم تا آنجا که ممکن است تمامی اطلاعات مربوط به کلمات را به سادگی هرچه بیشتر ارائه دهیم تا شما بتوانید بدون چک کردن معانی لغت های تازه کلمات اصلی کتاب را یاد بگیرید. از طرف دیگر معنی فارسی کلمات را نیز اضافه کردیم تا دچار اشتباه در فهم معانی لغات نشوید. این مورد حاصل دریافت بازخورد ها بود و ما برای اینکه کار را برای شما راحت تر کنیم، آنجا که لازم بود حتی توضیحی به فارسی نیز ارائه کردیم.

داستان سه جلد این کتاب چیست؟

این کتاب مختص دو مهارت لیسنیگ و ریدینگ آیلتس و تافل است. توصیه ما این است که برای رایتنیگ و اسپکینگ از کالوکیشن ها کمک بگیرید. اما برای دو مهارت خوانش و شنیداری کتاب Vocab Mastery  موثر ترین و بهترین راهکار برای شماست و به طور کامل واژگان آزمون را پوشش می هد.

جلد اول آسان ترین کلمات و اساسی ترین کلماتی است که شما برای آزمون نیاز دارید. با خواندن جلد اول می توانید یادگیری تکنیک های ریدینگ و لیسنیگ را آغاز کنید.

جلد دوم کلمات مهم و سخت تر آزمون هستند و با یادگیری این کلمات شما به راحتی به سوالات بخش های خوانش و شنیداری پاسخ دهید.

جلد سوم کلمات موضوعی هستند. مانند کلماتی که در کشاورزی ، تاریخ و یا زیست شناسی کاربرد دارند. این کلمات متخص موضوعات پرتکرار آزمون های آیلتس و تافل هستند. با مطالعه این کلمات می توانید در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس و تافل نمره کامل بگیرید.

 

برای دانلود این کتاب در کانال تلگرام به ما پیام دهید. نسخه چاپی نیز به زودی در دسترس خواهد بود.

T.me/sepherenglishacademy

 

باز هم بخوانید!

در صفحه مقالات مطالب خوب دیگری نیز پیدا خواهید کرد!

می توانید در کلاس ها شرکت کنید!

کلاس های ما به صورت آنلاین برگزار می شوند. شما می توانید در کلاس های خصویص و یا گروهی ثبت نام کنید. در ضمن می توانید با ما مشاوره داشته باشید. اگر قصد ثبت نام یا مشاوره در رابطه با آژمون و یا انگلیسی جنرال را دارید به لینک زیر بروید.

enemad-logo